sobota 6. júla 2013

CNS - Deň prvý (19.06.2013); alebo: Za 70 horami a 70 dolinami Spiša

>>> Späť na hlavný článok <<<
                                         Deň druhý >>>

Jedného krásneho slnečného dňa som sa zobudil a s nadšením som sa doň vrhol. Vôbec som netušil, aké nástrahy a krásy ma čakajú a práve v tom tkvela podstata začínajúceho dobrodružstva.

Po ôsmej hodine rannej som sa vydal s prázdnym bicyklom do Košíc, aby som odtiaľ mohol oficiálne vyštartovať s kolegom na Cyklotúru Naprieč Slovenskom. Hneď pred staničnou budovou nás čakala prvá nástraha - absencia vhodných cyklorukavíc a preto sme najprv navštívili blízku cyklopredajňu na Mlynskej. Pokračovali sme mestom smerom k Veterinárnej fakulte a odtiaľ do Kostolian n/H. Za touto obcou nás čakalo množstvo jám, z ktorých jedna sa stala osudnou pre kolegov cyklonosič. S provizórnou úpravou a s preložením časti nákladu na môj bicykel sme sa opatrne vydali ku mne do Kysaku, kde sme po výdatnom obede (rezneee :))) ) opravili vzniknutý problém (oslabené uchytenie cyklonosiča). Opätovné nakladanie batožiny zabralo nejaký čas a s miernym sklzom sme z Kysaku vyrazili po 14tej hodine.


Spodná nádrž Ružín s dominantným železničným mostom pod Bonaparteho klobúkom

V ešte dosť nezohratom tempe sme po asi hodine dorazili cez Veľkú a Malú lodinu k prvej zastávke nad hornou nádržou Ružína, ktorú volám Bjornson ... kto pozná, vie prečo ;-) . Nasledovalo krátke klesanie ku križovatke s hlavným ťahom Košice - Margecany, kde sme sa zapojili do pomerne hustej premávky. Utrpenie z okoloidúcich vozidiel bolo horšie hlavne o fakt, že sme výrazne stúpali nízkou rýchlosťou. Po prekonaní hranice okresu Gelnica sa prelomila aj moja psychologická hranica začínajúceho cykloturistu a ďalšie stúpanie pre mňa bolo omnoho pohodlnejšie. Na vrchole stúpania sme si vychutnali výhľad na krásnu prírodu a ešte viac nasledovný zjazd vo vysokej rýchlosti. Vo Veľkom Folkmáre sme si skontrolovali stav vozidiel a už nás čakala takmer bezstarostná cesta.

Výhľad na dolinu Ružínskej nádrže

Za obcou Margecany však kolega začal pociťovať svalovú krízu. Zvažovali sme, že sa odvezieme vlakom do Spiškej Novej Vsi, ale podarilo sa mi ho prehovoriť, aby to ešte skúsil. S ťažkosťami sme sa dopracovali k Tescu v Krompachoch, kde sme nabrali zásoby a bojovali sme ďalej. V Spišských Vlachoch sme odbočili na Bystrany, kde sme prekonali značné prevýšenie a to už znamenalo, že žiaden odvoz vlakom sa nekoná.

Krásne na pohľad, nepríjemné pre unavené nohy

Veľmi členitý profil Spiša nám ubral mnoho síl, avšak vytúžený pohľad na Spišskú Novú Ves nás vrátil do hry. Oddychová večera v tomto meste nám dodala potrebnú energiu a tak sme sa so západom slnka vydali cez Smižany do plánovaného nocoviska. Posledná odbočka v Spišskom Štvrtku nás nasmerovala do Hrabušíc. Keďže moje svetlo bolo už úplne vybité, nasledoval som len blikačku cyklopartnera, čo však v takmer nulovej premávke plne postačovalo. Zjazd do Hrabušíc bol však pri kvalite Slovenských ciest dosť adrenalínová záležitosť, ktorá sa ale zaobišla bez nehody. Šokujúce pre nás bolo, že autokemping Podlesok bol vzdialený ešte ďalších niekoľko kilometrov za obcou. Tento vymodlený cieľ s pokojným prostredím stál za to :)


Príchod do SNV

Prejazd Smižanmi

CIEĽ !!!

                                         Deň druhý >>>

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára